Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
2051:formy_i_narzedzia:system_map [2024/03/10 18:27] – utworzono - pierwsza wersja do ulepszenia. kanenas2051:formy_i_narzedzia:system_map [2024/03/10 18:32] (aktualna) kanenas
Linia 14: Linia 14:
 Na mapę bazową nakładane będą elementy modyfikujące świat, zgodnie z potrzebami danej opowieści.  Na mapę bazową nakładane będą elementy modyfikujące świat, zgodnie z potrzebami danej opowieści. 
  
-Mogą to być elementy wielkopowierzchniowe - nakładki pokrywajace dużą część mapy, odpowiadające makroprocesom, których rozwój wpływa na kierunek rozwoju opowieści.+Mogą to być elementy wielkopowierzchniowe - nakładki pokrywające dużą część mapy, odpowiadające makroprocesom, których rozwój wpływa na kierunek rozwoju opowieści.
  
 ** Przykład**: opowieść zaczyna się gdy społeczność-protagonista musi stawić czoła nagłej zmianie otoczenia, zaburzającej homeostazę.  ** Przykład**: opowieść zaczyna się gdy społeczność-protagonista musi stawić czoła nagłej zmianie otoczenia, zaburzającej homeostazę. 
Linia 23: Linia 23:
   * wojna, odbierająca swobodę działania i poruszania, wymuszająca migracje i potencjalnie sytuacje obrony koniecznej.   * wojna, odbierająca swobodę działania i poruszania, wymuszająca migracje i potencjalnie sytuacje obrony koniecznej.
  
-==== Mapy przygód / misji ====+==== Mapy epizodów i lokacji ====
  
-=== Mapy lokacji ===+Poszczególne epizody będą wymagać specyficznej informacji o otoczeniu, ważnej tylko dla danej opowieści. Szczegółowe mapy osad, ale także np. hierarchii i dynamiki społecznej lub ekosystemów, będą powiązane z mapą ogólną poprzez liknki/markery.
  
-=== Zjawiska losowe i konsekwencje decyzji ===+==== Zjawiska losowe i konsekwencje decyzji ====
  
 Ze stanu świata oraz z działań graczy mogą wynikać zdarzenia "losowe" - np. dana modyfikacja mapy pociąga za sobą zwiększone prawdopodobieństwo gwałtownych wiatrów, albo decyzja graczy o otwarciu zapory wodnej zmienia stosunki wodne w korycie rzeki. Ze stanu świata oraz z działań graczy mogą wynikać zdarzenia "losowe" - np. dana modyfikacja mapy pociąga za sobą zwiększone prawdopodobieństwo gwałtownych wiatrów, albo decyzja graczy o otwarciu zapory wodnej zmienia stosunki wodne w korycie rzeki.
 Takie zdarzenia będą wymagały małoskalowych zmian, lub wprowadzenia dodatkowej rundy dla "Gracza Gaia", żeby mogły zaistnieć i wpłynąć na grę' Takie zdarzenia będą wymagały małoskalowych zmian, lub wprowadzenia dodatkowej rundy dla "Gracza Gaia", żeby mogły zaistnieć i wpłynąć na grę'