Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersjaNowa wersja | Poprzednia wersja | ||
2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/10 15:02] – ↷ Page moved and renamed from start to 2051:opowiesci:odyseja_tepewu kanenas | 2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 17:17] (aktualna) – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas | ||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ===== 2051: Solarpunkowa | + | ====== Odyseja |
- | ==== Opowieści ze świata w przemianie. | + | |
'' | '' | ||
---- | ---- | ||
- | 29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, | ||
- | Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | ||
- | ==== Co chcemy stworzyć? ==== | + | **Jest rok 2051**. Wciąż postępuje sukcesja ekologiczna, pobudzona |
- | Stworzymy grę narracyjną w stylu //Nordic LARP//, w formie papierowej | + | |
- | Wszystkie wyniki projektu będą dostępne w języku polskim | + | Przez 25 lat mała społeczność TePeWu żyła dzielnie i rezylientnie w swojej oryginalnej siedzibie, wspomagając sąsiadów i próbując znaleźć solarpunkową drogę pośród postępujących zmian. Gdy stary świat się rozpada a nowy wciąż walczy by się wykluć, osoby te są zmuszone opuścić swój dotychczasowy dom i strefę komfortu, aby poszukiwać nowego miejsca do życia. Ich celem jest teraz ponowne osiedlenie się, wychowanie kolejnego pokolenia i przekazanie mu misji kształtowania nowego świata. |
- | Gra będzie dostępna za darmo w formie elektronicznej, a także w wersji drukowanej na żądanie. | + | |
- | Po zakończeniu CCC będziemy nadal rozwijać i pielęgnować świat gry jako cyfrowe dobro wspólne, aktualizując go i udostępniając każdemu do eksploracji oraz tworzenia własnych historii | + | Podróżując, napotykają różne społeczności, zmagające się z własnymi problemami. Te interakcje i ich wpływ na społeczność i jej członków są esencją naszej opowieści. |
- | Świat przedstawiony będzie oparty na (okresowo aktualizowanym) konsensusie naukowym odnośnie sytuacji w latach 2050-2100, przy założeniu scenariusza zapaści cywilizacyjnej „po schodach w dół” i globalnym ociepleniu o około 2,5 stopnia Celsjusza. Do tego każda | + | Cała kompozycja to klasyczna |
+ | ===== Struktura opowieści ===== | ||
+ | Zbiorowym bohaterem jest społeczność TePeWu w roku 2051 i później. | ||
- | W tej historii występują dwa rodzaje bohaterów: | + | Główny wątek **zaczyna |
- | * społeczności, | + | |
- | * oraz ludzie, uczący | + | |
- | Wykorzystamy świat gry, aby pomóc ludziom przekroczyć przepaść między marzeniami a ponurą rzeczywistością, aby nadać ciemności światło i kolor. | + | **Finał** będzie zawieszeniem, w którym naszym zdaniem znaleźliśmy nowe miejsce. Mpozostawiamy naszych pochaterów (i graczy) w niepewności, dającej otwarcie na nowe epizody. |
- | ==== Po co to wszystko? | + | **Wszystko pomiędzy** można zbudować w historii drogi lub kompozycji „Obcy przybywający do miasta”. |
+ | ==== Ekspozycja - początek opowieści | ||
- | Świat doświadcza konsekwencji głębokich zaburzeń ekologicznych wywołanych ekspansją cywilizacji przemysłowej. Oznacza to wiele trudności dla nas i innych istot. Jako gatunek mamy trzy opcje: wymrzeć, migrować lub przystosować | + | Dowiadujemy się nieco o przeszłości TePeWu, poznajemy główne osoby (spośród których wyłonią |
- | Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy (jeśli mamy taką możliwość), jako istoty samoświadome, | + | Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja. |
+ | Fabuła tego epizodu daje tło dla całej opowieści. Tu się pojawia główna misja: znaleźć nową siedzibę dla społeczności. Wiarygodnie wyjaśniamy, jak to ma wyglądać: mała grupa osób rusza w poszukiwaniu, pozostawiając resztę, aby w kontrolowany sposób " | ||
+ | Ustalamy (in-game) warunki sukcesu misji. | ||
- | Niemniej jednak nikt z nas nie może tego zrobić sam. Możemy przekształcić naszą rzeczywistość tylko poprzez | + | === Co jest celem tego questu? === |
+ | In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez | ||
- | ==== O czym będzie pierwsza opowieść? | + | ---- |
- | **Jest rok 2051**. Wciąż postępuje sukcesja ekologiczna, | + | === Pytania konstrukcyjne |
+ | == Misja == | ||
+ | * Jakie są " | ||
+ | * Czy misja jest ograniczona czasowo | ||
+ | * Jak chcemy zbudować cliff-hanger? | ||
- | Przez 25 lat mała społeczność | + | == Społeczność a drużyna == |
- | Podróżując, | + | == Ekonomia |
- | Cała kompozycja to klasyczna opowieść drogi, utrzymana w klimacie (techno)realizmu magicznego. Skupiamy się głównie na społecznościach jako bohaterach | + | ...? |
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ==== Perypetia 1 ==== | ||
+ | ==== Perypetia 2 ==== | ||
+ | ==== Perypetia 3 ==== | ||
+ | ==== Zakończenie - cliff-hanger ==== | ||
+ | |||
+ | ===== Backstory: poprzednie 25 lat ===== | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Protagoniści i postacie wspierające ===== | ||
+ | |||
+ | ===== Meandry, rozgałęzienia | ||