Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/10 15:02] – ↷ Page moved and renamed from start to 2051:opowiesci:odyseja_tepewu kanenas2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 17:17] (aktualna) – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas
Linia 1: Linia 1:
-===== 2051: Solarpunkowa Odyseja ===== +=====Odyseja TePeWu =====
-==== Opowieści ze świata w przemianie. ====+
 ''Opowieść drogi w stylu realizmu magicznego. Pośród przyspieszającej globalnej sukcesji ekologicznej, solarpunkoidalna społeczność wędruje w poszukiwaniu nowego miejsca do życia.'' ''Opowieść drogi w stylu realizmu magicznego. Pośród przyspieszającej globalnej sukcesji ekologicznej, solarpunkoidalna społeczność wędruje w poszukiwaniu nowego miejsca do życia.''
  
 ---- ----
-29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, przedstawiające utopijną wizję społeczności w czasach chaosu. 
  
-Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. 
  
-==== Co chcemy stworzyć? ==== +**Jest rok 2051**. Wciąż postępuje sukcesja ekologicznapobudzona napędzana paliwami kopalnymi i kapitalizmemWielowymiarowa transformacja środowiska planetarnego jest obecnie w pełnym rozkwicie nikt nie wie na pewnojaki nowy kształt wyłoni się po drugiej stronie.
-Stworzymy grę narracyjną w stylu //Nordic LARP//w formie papierowej cyfrowejDodanie elementów wizualnych dźwiękowych sprawiże będzie bardziej wciągająca. Podczas prezentacji na CCC (Chaos Computer Congress) przeprowadzimy rozgrywkę pokazową i zapewnimy pomoc ludziom, którzy zechcą wypróbować ją na miejscu.+
  
-Wszystkie wyniki projektu będą dostępne w języku polskim angielskimna licencji CC-BY-SA. +Przez 25 lat mała społeczność TePeWu żyła dzielnie i rezylientnie w swojej oryginalnej siedzibie, wspomagając sąsiadów i próbując znaleźć solarpunkową drogę pośród postępujących zmian. Gdy stary świat się rozpada a nowy wciąż walczy by się wykluć, osoby te są zmuszone opuścić swój dotychczasowy dom strefę komfortuaby poszukiwać nowego miejsca do życiaIch celem jest teraz ponowne osiedlenie się, wychowanie kolejnego pokolenia i przekazanie mu misji kształtowania nowego świata.
-Gra będzie dostępna za darmo w formie elektroniczneja także w wersji drukowanej na żądanie.+
  
-Po zakończeniu CCC będziemy nadal rozwijać i pielęgnować świat gry jako cyfrowe dobro wspólne, aktualizując go i udostępniając każdemu do eksploracji oraz tworzenia własnych historii dowolnej formie.+Podróżując, napotykają żne społeczności, zmagające się z własnymi problemami. Te interakcje i ich wpływ na społeczność i jej członków są esencją naszej opowieści.
  
-Świat przedstawiony będzie oparty na (okresowo aktualizowanym) konsensusie naukowym odnośnie sytuacji w latach 2050-2100, przy założeniu scenariusza zapaści cywilizacyjnej „po schodach w dół” i globalnym ociepleniu o około 2,5 stopnia Celsjusza. Do tego każda opowieść doda własną warstwę „realizmu (techno)magicznego.+Cała kompozycja to klasyczna opowieść drogi, utrzymana klimacie (techno)realizmu magicznego. Skupiamy się głównie na społecznościach jako bohaterach i ich członkach – ich transformacjach w czasie i interakcjach.
  
 +===== Struktura opowieści =====
 +Zbiorowym bohaterem jest społeczność TePeWu w roku 2051 i później.
  
-W tej historii występują dwa rodzaje bohaterów: +Główny wątek **zaczyna się** od decyzji o opuszczeniu miejsca, którym spędziliśmy ostatnie 25 latw miarę jak postępuje zapaść, a wcześniej sprzyjające warunki jakiś sposób ulegają pogorszeniu. W miarę jak wszyscy się starzejemybędziemy starali się znaleźć miejsce lepiej przystosowane do długoterminowego osadnictwaw którym będziemy mogli skupić się na wychowaniu kolejnych pokoleń społeczności i przekazaniu im kontroli.
-społeczności, starające się budować swoje utopie zmieniającym się świeciewchodzące w interakcje z innymi społecznościami, +
-* oraz ludzieuczący się na nowo postaw i umiejętności, zgodnie z dynamiką społeczności, do których dołączają.+
  
-Wykorzystamy świat gryaby pomóc ludziom przekroczyć przepaść między marzeniami a ponurą rzeczywistością, aby nadać ciemności światło i kolor.+**Finał** będzie zawieszeniemw którym naszym zdaniem znaleźliśmy nowe miejsce. Mpozostawiamy naszych pochaterów (i graczy) w niepewności, dającej otwarcie na nowe epizody.
  
-==== Po co to wszystko? ====+**Wszystko pomiędzy** można zbudować w historii drogi lub kompozycji „Obcy przybywający do miasta”. 
 +==== Ekspozycja - początek opowieści ====
  
-Świat doświadcza konsekwencji głębokich zaburzeń ekologicznych wywołanych ekspansją cywilizacji przemysłowej. Oznacza to wiele trudności dla nas i innych istot. Jako gatunek mamy trzy opcje: wymrzećmigrować lub przystosować się.+Dowiadujemy się nieco o przeszłości TePeWupoznajemy główne osoby (spośród których wyłonią się postaci do rozgrywki).
  
-Niezależnie od tegoktórą opcję wybierzemy (jeśli mamy taką możliwość)jako istoty samoświadome, wciąż mamy pewne „pole manewru”, aby zrobić to we własnym styluDlaczego nie zrobić z tego naszej utopii?+Dowiadujemy siędlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja. 
 +Fabuła tego epizodu daje tło dla całej opowieści. Tu się pojawia główna misja: znaleźć nową siedzibę dla społeczności. Wiarygodnie wyjaśniamy, jak to ma wyglądać: mała grupa osób rusza w poszukiwaniupozostawiając resztę, aby w kontrolowany sposób "zamknęli biznes"
 +Ustalamy (in-game) warunki sukcesu misji.
  
-Niemniej jednak nikt z nas nie może tego zrobić sam. Możemy przekształcić naszą rzeczywistość tylko poprzez działania społecznościprzez interakcje wewnątrz nich ich interakcje z innymi.+=== Co jest celem tego questu? === 
 +In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróżywybór (explicite lub implicite) kierunku sposobu podróżowania.
  
-==== O czym będzie pierwsza opowieść? ==== +---- 
-**Jest rok 2051**. Wciąż postępuje sukcesja ekologiczna, pobudzona i napędzana paliwami kopalnymi i kapitalizmem. Wielowymiarowa transformacja środowiska planetarnego jest obecnie w pełnym rozkwicie nikt nie wie na pewnojaki nowy kształt wyłoni się po drugiej stronie.+=== Pytania konstrukcyjne === 
 +== Misja == 
 +Jakie są "deliverables" misji? Wysłanie komunikatu do reszty (jakąś drogą), żeby przybywali? 
 +* Czy misja jest ograniczona czasowo spali na panewcejeśli będziemy zwlekać po drodze? 
 +* Jak chcemy zbudować cliff-hanger? 
  
-Przez 25 lat mała społeczność TePeWu żyłdzielnie i rezylientnie w swojej oryginalnej siedzibie, wspomagając sąsiadów i próbując znaleźć solarpunkową drogę pośród postępujących zmian. Gdy stary świat się rozpada a nowy wciąż walczy by się wykluć, osoby te są zmuszone opuścić swój dotychczasowy dom i strefę komfortu, aby poszukiwać nowego miejsca do życia. Ich celem jest teraz ponowne osiedlenie się, wychowanie kolejnego pokolenia i przekazanie mu misji kształtowania nowego świata.+== Społeczność a drużyna ==
  
-Podróżując, napotykają różne społeczności, zmagające się z własnymi problemami. Te interakcje ich wpływ na społeczność i jej członków są esencją naszej opowieści.+== Ekonomia polityka  ==
  
-Cała kompozycja to klasyczna opowieść drogi, utrzymana w klimacie (techno)realizmu magicznegoSkupiamy się głównie na społecznościach jako bohaterach ich członkach – ich transformacjach w czasie interakcjach.+...? 
 + 
 + 
 + 
 +==== Perypetia 1 ==== 
 +==== Perypetia 2 ==== 
 +==== Perypetia 3 ==== 
 +==== Zakończenie - cliff-hanger ==== 
 + 
 +===== Backstory: poprzednie 25 lat ===== 
 + 
 + 
 +===== Protagoniści postacie wspierające ===== 
 + 
 +===== Meandry, rozgałęzienia zakamarki =====