Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/10 17:08] kanenas2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 17:17] (aktualna) – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas
Linia 14: Linia 14:
  
 ===== Struktura opowieści ===== ===== Struktura opowieści =====
 +Zbiorowym bohaterem jest społeczność TePeWu w roku 2051 i później.
  
 +Główny wątek **zaczyna się** od decyzji o opuszczeniu miejsca, w którym spędziliśmy ostatnie 25 lat, w miarę jak postępuje zapaść, a wcześniej sprzyjające warunki w jakiś sposób ulegają pogorszeniu. W miarę jak wszyscy się starzejemy, będziemy starali się znaleźć miejsce lepiej przystosowane do długoterminowego osadnictwa, w którym będziemy mogli skupić się na wychowaniu kolejnych pokoleń społeczności i przekazaniu im kontroli.
 +
 +**Finał** będzie zawieszeniem, w którym naszym zdaniem znaleźliśmy nowe miejsce. Mpozostawiamy naszych pochaterów (i graczy) w niepewności, dającej otwarcie na nowe epizody.
 +
 +**Wszystko pomiędzy** można zbudować w historii drogi lub kompozycji „Obcy przybywający do miasta”.
 ==== Ekspozycja - początek opowieści ==== ==== Ekspozycja - początek opowieści ====
 +
 +Dowiadujemy się nieco o przeszłości TePeWu, poznajemy główne osoby (spośród których wyłonią się postaci do rozgrywki).
 +
 +Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja.
 +Fabuła tego epizodu daje tło dla całej opowieści. Tu się pojawia główna misja: znaleźć nową siedzibę dla społeczności. Wiarygodnie wyjaśniamy, jak to ma wyglądać: mała grupa osób rusza w poszukiwaniu, pozostawiając resztę, aby w kontrolowany sposób "zamknęli biznes".
 +Ustalamy (in-game) warunki sukcesu misji.
 +
 +=== Co jest celem tego questu? ===
 +In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróży, wybór (explicite lub implicite) kierunku i sposobu podróżowania.
 +
 +----
 +=== Pytania konstrukcyjne ===
 +== Misja ==
 +* Jakie są "deliverables" misji? Wysłanie komunikatu do reszty (jakąś drogą), żeby przybywali?
 +* Czy misja jest ograniczona czasowo i spali na panewce, jeśli będziemy zwlekać po drodze?
 +* Jak chcemy zbudować cliff-hanger? 
 +
 +== Społeczność a drużyna ==
 +
 +== Ekonomia i polityka  ==
 +
 +...?
 +
 +
 +
 ==== Perypetia 1 ==== ==== Perypetia 1 ====
 ==== Perypetia 2 ==== ==== Perypetia 2 ====
 ==== Perypetia 3 ==== ==== Perypetia 3 ====
-==== Zakończenie - cliff-hanger +==== Zakończenie - cliff-hanger ==== 
- ====+ 
 +===== Backstory: poprzednie 25 lat ===== 
 + 
 + 
 +===== Protagoniści i postacie wspierające ===== 
 + 
 +===== Meandry, rozgałęzienia i zakamarki =====