Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersjaNowa wersja | Poprzednia wersja | ||
2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 16:49] – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas | 2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 17:17] (aktualna) – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas | ||
---|---|---|---|
Linia 14: | Linia 14: | ||
===== Struktura opowieści ===== | ===== Struktura opowieści ===== | ||
+ | Zbiorowym bohaterem jest społeczność TePeWu w roku 2051 i później. | ||
+ | Główny wątek **zaczyna się** od decyzji o opuszczeniu miejsca, w którym spędziliśmy ostatnie 25 lat, w miarę jak postępuje zapaść, a wcześniej sprzyjające warunki w jakiś sposób ulegają pogorszeniu. W miarę jak wszyscy się starzejemy, będziemy starali się znaleźć miejsce lepiej przystosowane do długoterminowego osadnictwa, w którym będziemy mogli skupić się na wychowaniu kolejnych pokoleń społeczności i przekazaniu im kontroli. | ||
+ | |||
+ | **Finał** będzie zawieszeniem, | ||
+ | |||
+ | **Wszystko pomiędzy** można zbudować w historii drogi lub kompozycji „Obcy przybywający do miasta”. | ||
==== Ekspozycja - początek opowieści ==== | ==== Ekspozycja - początek opowieści ==== | ||
Linia 20: | Linia 26: | ||
Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja. | Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja. | ||
+ | Fabuła tego epizodu daje tło dla całej opowieści. Tu się pojawia główna misja: znaleźć nową siedzibę dla społeczności. Wiarygodnie wyjaśniamy, | ||
+ | Ustalamy (in-game) warunki sukcesu misji. | ||
=== Co jest celem tego questu? === | === Co jest celem tego questu? === | ||
In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróży, wybór (explicite lub implicite) kierunku i sposobu podróżowania. | In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróży, wybór (explicite lub implicite) kierunku i sposobu podróżowania. | ||
- | Zbudowanie przyczółka łuku opowieści. | + | ---- |
+ | === Pytania konstrukcyjne === | ||
+ | == Misja == | ||
+ | * Jakie są " | ||
+ | * Czy misja jest ograniczona czasowo i spali na panewce, jeśli będziemy zwlekać po drodze? | ||
+ | * Jak chcemy zbudować cliff-hanger? | ||
+ | |||
+ | == Społeczność a drużyna == | ||
+ | |||
+ | == Ekonomia i polityka | ||
+ | |||
+ | ...? | ||
+ | |||
==== Perypetia 1 ==== | ==== Perypetia 1 ==== |