Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 16:49] – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas2051:opowiesci:odyseja_tepewu [2024/03/12 17:17] (aktualna) – [Ekspozycja - początek opowieści] kanenas
Linia 14: Linia 14:
  
 ===== Struktura opowieści ===== ===== Struktura opowieści =====
 +Zbiorowym bohaterem jest społeczność TePeWu w roku 2051 i później.
  
 +Główny wątek **zaczyna się** od decyzji o opuszczeniu miejsca, w którym spędziliśmy ostatnie 25 lat, w miarę jak postępuje zapaść, a wcześniej sprzyjające warunki w jakiś sposób ulegają pogorszeniu. W miarę jak wszyscy się starzejemy, będziemy starali się znaleźć miejsce lepiej przystosowane do długoterminowego osadnictwa, w którym będziemy mogli skupić się na wychowaniu kolejnych pokoleń społeczności i przekazaniu im kontroli.
 +
 +**Finał** będzie zawieszeniem, w którym naszym zdaniem znaleźliśmy nowe miejsce. Mpozostawiamy naszych pochaterów (i graczy) w niepewności, dającej otwarcie na nowe epizody.
 +
 +**Wszystko pomiędzy** można zbudować w historii drogi lub kompozycji „Obcy przybywający do miasta”.
 ==== Ekspozycja - początek opowieści ==== ==== Ekspozycja - początek opowieści ====
  
Linia 20: Linia 26:
  
 Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja. Dowiadujemy się, dlaczego konieczna jest migracja i jak dramatyczna jest ta sytuacja.
 +Fabuła tego epizodu daje tło dla całej opowieści. Tu się pojawia główna misja: znaleźć nową siedzibę dla społeczności. Wiarygodnie wyjaśniamy, jak to ma wyglądać: mała grupa osób rusza w poszukiwaniu, pozostawiając resztę, aby w kontrolowany sposób "zamknęli biznes".
 +Ustalamy (in-game) warunki sukcesu misji.
  
 === Co jest celem tego questu? === === Co jest celem tego questu? ===
 In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróży, wybór (explicite lub implicite) kierunku i sposobu podróżowania. In-game: przygotowanie grupy postaci, które będą wspólnie wędrować poprzez cała rozgrywkę. Zebranie wyposażenia i zapasów, zaplanowanie całej podróży, wybór (explicite lub implicite) kierunku i sposobu podróżowania.
  
-Zbudowanie przyczółka łuku opowieści.+---- 
 +=== Pytania konstrukcyjne === 
 +== Misja == 
 +* Jakie są "deliverables" misji? Wysłanie komunikatu do reszty (jakąś drogą), żeby przybywali? 
 +* Czy misja jest ograniczona czasowo i spali na panewce, jeśli będziemy zwlekać po drodze? 
 +* Jak chcemy zbudować cliff-hanger?  
 + 
 +== Społeczność a drużyna == 
 + 
 +== Ekonomia i polityka  == 
 + 
 +...
 + 
  
 ==== Perypetia 1 ==== ==== Perypetia 1 ====