Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia wersja | |||
— | start [2024/05/18 17:15] (aktualna) – [A zaczęło się od tego...] - aktualizacja stanu kanenas | ||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | ====== Sukcesja 2051 ====== | ||
+ | **Opowieści ze świata w przemianie** | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== | ||
+ | To nasza codzienność, | ||
+ | |||
+ | ===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość | ||
+ | Będzie on [[2051: | ||
+ | |||
+ | Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mamy nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), | ||
+ | |||
+ | ===== Opowieści, czyli istota wolności ===== | ||
+ | //Świat B pełen jest [[2051: | ||
+ | Od wolności wyboru zaczyna się uzdrawianie duszy, odbudowywanie sprawczości i droga ku pełnemu człowieczeństwu.// | ||
+ | |||
+ | W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry. | ||
+ | Przykładem takiej opowieści/ | ||
+ | |||
+ | ===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== | ||
+ | |||
+ | [[2051: | ||
+ | Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy. | ||
+ | |||
+ | ===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message// ===== | ||
+ | |||
+ | Zarówno dla zachowania spójności, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | ====== A zaczęło się od tego... ===== | ||
+ | 29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, | ||
+ | |||
+ | Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | ||
+ | ----- | ||
+ | **Aktualizacja**: | ||
+ | |||
+ | Z drugiej strony zdejmuje z nas to presję i pozwala podejść do pomysłu jeszcze raz i na świeżo. | ||
+ | |||
+ | ===== Co chcemy stworzyć? ==== | ||
+ | Stworzymy grę narracyjną i wcieleniową w formie [[2051: | ||
+ | |||
+ | Wszystkie wyniki projektu będą dostępne w języku polskim i angielskim, na licencji CC-BY-SA. | ||
+ | Gra będzie dostępna za darmo w formie elektronicznej, | ||
+ | |||
+ | ===== Co dalej? ==== | ||
+ | |||
+ | Po opublikowaniu gry będziemy nadal rozwijać i pielęgnować świat gry jako cyfrowe dobro wspólne, aktualizując go i udostępniając każdemu do eksploracji oraz tworzenia własnych historii w dowolnej formie. | ||
+ | |||
+ | Świat przedstawiony będzie oparty na (okresowo aktualizowanym) konsensusie naukowym odnośnie sytuacji w latach 2050-2100, przy założeniu scenariusza zapaści cywilizacyjnej „po schodach w dół” i globalnym ociepleniu o około 2,5 stopnia Celsjusza. Do tego każda opowieść doda własną warstwę „realizmu (techno)magicznego”. | ||
+ | |||
+ | W tej rzeczywistości występują dwa rodzaje bohaterów: | ||
+ | * społeczności, | ||
+ | * oraz ludzie, uczący się na nowo postaw i umiejętności, | ||
+ | |||
+ | Wykorzystamy świat gry, aby pomóc ludziom przekroczyć przepaść między marzeniami a ponurą rzeczywistością, | ||
+ | |||
+ | ===== Po co to wszystko? ==== | ||
+ | |||
+ | Świat nasz (A) doświadcza konsekwencji głębokich zaburzeń ekologicznych wywołanych ekspansją cywilizacji przemysłowej. Oznacza to wiele trudności dla nas i innych istot. Jako gatunek mamy trzy opcje: wymrzeć, migrować lub przystosować się. | ||
+ | |||
+ | Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy (jeśli mamy taką możliwość), | ||
+ | |||
+ | Niemniej jednak nikt z nas nie może tego zrobić sam. Możemy przekształcić naszą rzeczywistość tylko poprzez działania społeczności, | ||
+ | |||
+ | ===== O czym będzie pierwsza opowieść? ==== | ||
+ | |||
+ | [[2051: | ||
+ | |||
+ | |||