Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
start [2024/03/10 16:01] kanenasstart [2024/05/18 17:15] (aktualna) – [A zaczęło się od tego...] - aktualizacja stanu kanenas
Linia 1: Linia 1:
-====== Projekt 2051 ======+====== Sukcesja 2051 ======
 **Opowieści ze świata w przemianie** **Opowieści ze świata w przemianie**
  
-===== Od tego się zaczęło... =====+{{ :2051:media:2051_bloki.png?direct&600 |Symboliczna struktura blokowa projektu. Cztery przylegające kwadraty opisane: Świat A; Świat B; Opowieści; Gry. Na ich złączeniu nałożony piąty: Formy i narzędzia.}}  
 + 
 +===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== 
 +To nasza codzienność, [[2051:swiat_a:start|opisana]] strumieniem informacji naukowej i nie, dynamika naszych emocji i społeczności wokół nas. Docelowo źródłem tego opisu będzie platforma [[https://tepewu.pl/2024/02/pwg-platforma-online/|"Patrzymy w górę"]]. 
 + 
 +===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość  ===== 
 +Będzie on [[2051:swiat_b:start|opisem]] "''świata A + ~25 lat''", w konwencji (bardzo) hard SF / Open Science, przede wszystkim w postaci map i infografik.  
 + 
 +Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mamy nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), bo to fikcja i nie trzeba się bać zarzutów [//tu wstaw zarzut//]. Będzie to więc miejsce styku akademii z masami i kanał komunikacji treści naukowych. 
 + 
 +===== Opowieści, czyli istota wolności ===== 
 +//Świat B pełen jest [[2051:opowiesci:start|opowieści]]. Inaczej niż w świecie A, możemy je sobie wybierać – dołączać do nich, tworzyć nowe, czy choćby ogłaszać swoje pomysły, które inni być może rozwiną. 
 +Od wolności wyboru zaczyna się uzdrawianie duszy, odbudowywanie sprawczości i droga ku pełnemu człowieczeństwu.// 
 + 
 +W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry. 
 +Przykładem takiej opowieści/promptu jest [[2051:opowiesci:odyseja_tepewu|Odyseja 2051]]. 
 + 
 +===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== 
 + 
 +[[2051:gry:start|Tu będzie]] się odbywało oswajanie odbiorców z interakcją społeczną i życiem w przyszłości. Nie określamy z góry rodzaju i konstrukcji gier.  
 +Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy. 
 + 
 +===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message// ===== 
 + 
 +Zarówno dla zachowania spójności, jak i dla ułatwienia życia autorów gier, [[2051:formy_i_narzedzia:start|zbieramy]] opisy narzędzi tworzenia i prowadzenia gier, dla różnych form wyrazu - od hybrydy karciano-planszowej do Nordic LARPu. 
 + 
 + 
 +---- 
 + 
 +====== A zaczęło się od tego... =====
 29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, przedstawiające utopijną wizję społeczności w czasach chaosu. 29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, przedstawiające utopijną wizję społeczności w czasach chaosu.
  
 Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej.
 +-----
 +**Aktualizacja**: CCC nie odezwało się do nas, wiec jednak nie dostaniemy kasy :( 
 +
 +Z drugiej strony zdejmuje z nas to presję i pozwala podejść do pomysłu jeszcze raz i na świeżo.
  
 ===== Co chcemy stworzyć? ==== ===== Co chcemy stworzyć? ====
Linia 37: Linia 70:
 [[2051:opowiesci:odyseja_tepewu|Odyseja TePeWu]] opowiada o solarpunkoidalnej społeczności, która po 25 latach osiadłej egzystencji zmuszona jest szukać dla siebie nowego miejsca i nowej strefy komfortu... [[2051:opowiesci:odyseja_tepewu|Odyseja TePeWu]] opowiada o solarpunkoidalnej społeczności, która po 25 latach osiadłej egzystencji zmuszona jest szukać dla siebie nowego miejsca i nowej strefy komfortu...
  
----- 
-{{:2051:media:2051_warstwy.png?direct&600 |Symboliczna struktura warstwowa projektu. Od dołu: Świat A: obecny; Świat B: opowiedziany; Opowieści; Formy i narzędzia; Gry.}}  
- 
-====== Struktura Projektu 2051 ====== 
- 
-===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== 
- 
-===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość  ===== 
- 
-===== Opowieści, czyli istota wolności ===== 
- 
-===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== 
  
-===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli przybornik dla twórców =====