Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersjaNowa wersja | Poprzednia wersja | ||
start [2024/03/11 06:43] – edycja zewnętrzna 127.0.0.1 | start [2024/05/18 17:15] (aktualna) – [A zaczęło się od tego...] - aktualizacja stanu kanenas | ||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ====== | + | ====== |
**Opowieści ze świata w przemianie** | **Opowieści ze świata w przemianie** | ||
- | ===== Od tego się zaczęło... ===== | + | {{ : |
+ | |||
+ | ===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== | ||
+ | To nasza codzienność, | ||
+ | |||
+ | ===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość | ||
+ | Będzie on [[2051: | ||
+ | |||
+ | Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mamy nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), | ||
+ | |||
+ | ===== Opowieści, czyli istota wolności ===== | ||
+ | //Świat B pełen jest [[2051: | ||
+ | Od wolności wyboru zaczyna się uzdrawianie duszy, odbudowywanie sprawczości i droga ku pełnemu człowieczeństwu.// | ||
+ | |||
+ | W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry. | ||
+ | Przykładem takiej opowieści/ | ||
+ | |||
+ | ===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== | ||
+ | |||
+ | [[2051: | ||
+ | Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy. | ||
+ | |||
+ | ===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message// ===== | ||
+ | |||
+ | Zarówno dla zachowania spójności, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | ====== A zaczęło | ||
29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, | 29 lutego 2024 roku złożyliśmy projekt w konkursie Chaos Computer Club o grant na dzieło artystyczne, | ||
Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | ||
+ | ----- | ||
+ | **Aktualizacja**: | ||
+ | |||
+ | Z drugiej strony zdejmuje z nas to presję i pozwala podejść do pomysłu jeszcze raz i na świeżo. | ||
===== Co chcemy stworzyć? ==== | ===== Co chcemy stworzyć? ==== | ||
Linia 38: | Linia 71: | ||
- | ====== Struktura Projektu 2051 ====== | ||
- | {{ : | ||
- | |||
- | ===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== | ||
- | |||
- | ===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość | ||
- | |||
- | ===== Opowieści, czyli istota wolności ===== | ||
- | |||
- | ===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== | ||
- | |||
- | ===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli przybornik dla twórców ===== | ||