Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersjaNowa wersja | Poprzednia wersja | ||
start [2024/03/12 10:36] – [Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message//] kanenas | start [2024/05/18 17:15] (aktualna) – [A zaczęło się od tego...] - aktualizacja stanu kanenas | ||
---|---|---|---|
Linia 5: | Linia 5: | ||
===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== | ===== Świat A, czyli nasza codzienność ===== | ||
- | To nasza codzienność, | + | To nasza codzienność, |
===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość | ===== Świat B, czyli wspólnie opowiadana rzeczywistość | ||
- | Będzie on opisem "'' | + | Będzie on [[2051: |
Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mamy nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), | Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mamy nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), | ||
===== Opowieści, czyli istota wolności ===== | ===== Opowieści, czyli istota wolności ===== | ||
- | //Świat B pełen jest opowieści. Inaczej niż w świecie A, możemy je sobie wybierać – dołączać do nich, tworzyć nowe, czy choćby ogłaszać swoje pomysły, które inni być może rozwiną. | + | //Świat B pełen jest [[2051: |
Od wolności wyboru zaczyna się uzdrawianie duszy, odbudowywanie sprawczości i droga ku pełnemu człowieczeństwu.// | Od wolności wyboru zaczyna się uzdrawianie duszy, odbudowywanie sprawczości i droga ku pełnemu człowieczeństwu.// | ||
- | |||
W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry. | W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry. | ||
Linia 22: | Linia 21: | ||
===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== | ===== Gry, czyli spotkanie w opowieści ===== | ||
- | Tu będzie się odbywało oswajanie odbiorców z interakcją społeczną i życiem w przyszłości. Nie określamy z góry rodzaju i konstrukcji gier. Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy. | + | [[2051: |
+ | Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy. | ||
===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message// ===== | ===== Formy i narzędzia wyrazu, czyli //medium is the message// ===== | ||
- | Zarówno dla zachowania spójności, | + | Zarówno dla zachowania spójności, |
Linia 35: | Linia 35: | ||
Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | Z oczywistych powodów uważamy, że TePeWu właśnie taką wizję tworzy i realizuje. Zadaliśmy sobie więc pytanie, co może się dziać z naszą społecznością w 2051 roku – odpowiedzi zamierzamy udzielić właśnie w formie artystycznej. | ||
+ | ----- | ||
+ | **Aktualizacja**: | ||
+ | |||
+ | Z drugiej strony zdejmuje z nas to presję i pozwala podejść do pomysłu jeszcze raz i na świeżo. | ||
===== Co chcemy stworzyć? ==== | ===== Co chcemy stworzyć? ==== |