Hybrydowa gra planszowo-karciana
Gra, która pozwala elastycznie łączyć cechy obu gatunków. Jej podstawową koncepcją jest utrzymanie koordynacji ze Światem B dzięki Zastosowaniu systemu map z modyfikatorami, oraz swobodniejsze generowanie procesów i akcji dzięki systemowi kart. Zasadniczo nie wymaga roli mistrza gry, ale też jej nie wyklucza. Może być implementowana na papierze (z ewentualnymi rekwizytami). w formie elektronicznej, a nawet w pełni interaktywnie.
Zagadnienia do rozwinięcia:
- Plansze / mapy przygód lub lokacji
- Tworzenie, specyfikacja i ciągłość postaci
- Artefakty i inne rekwizyty
- Poszerzanie opowieści w czasie i przestrzeni:
- Przenoszenie efektów rozgrywki pomiędzy epizodami i opowieściami
- Trwałe zmiany na mapie w wyniku rozgrywki (własny fork historii)
- Kilka opowieści toczących się równolegle na danym terenie.
Przykłady
The Balkan Trail 1 - prosta gra mapowa z 2015 roku wzbogacona o procedury karciane.
Dyskusja