Hybrydowa gra planszowo-karciana

Hybrydowa gra planszowo-karciana

Gra, która pozwala elastycznie łączyć cechy obu gatunków. Jej podstawową koncepcją jest utrzymanie koordynacji ze Światem B dzięki Zastosowaniu systemu map z modyfikatorami, oraz swobodniejsze generowanie procesów i akcji dzięki systemowi kart. Zasadniczo nie wymaga roli mistrza gry, ale też jej nie wyklucza. Może być implementowana na papierze (z ewentualnymi rekwizytami). w formie elektronicznej, a nawet w pełni interaktywnie.

Zagadnienia do rozwinięcia:

  • Plansze / mapy przygód lub lokacji
  • Tworzenie, specyfikacja i ciągłość postaci
  • Artefakty i inne rekwizyty
  • Poszerzanie opowieści w czasie i przestrzeni:
    • Przenoszenie efektów rozgrywki pomiędzy epizodami i opowieściami
    • Trwałe zmiany na mapie w wyniku rozgrywki (własny fork historii)
    • Kilka opowieści toczących się równolegle na danym terenie.

Przykłady

The Balkan Trail 1 - prosta gra mapowa z 2015 roku wzbogacona o procedury karciane.

Dyskusja

Wpisz swój komentarz. Można stosować składnię wiki:
 
2051/formy_i_narzedzia/hybrydowe/karciano_planszowe.txt · ostatnio zmienione: 2024/03/21 07:36
CC Attribution-Share Alike 4.0 International Wszystkie treści w tym wiki, którym nie przyporządkowano licencji, podlegają licencji: CC Attribution-Share Alike 4.0 International