To jest stara wersja strony!
System map Projektu 2051
System map jest narzędziem odwzorowania stanu Świata B przed i w trakcie Opowieści.
Mapa bazowa
Jego bazą jest mapa fizyczno-polityczna świata, zbudowana na podstawie przybliżonego synkretycznego konsensusu naukowego obrazu świata ogrzanego o ok. 2,5 stopnia Celsjusza.
Z biegiem czasu mapa bazowa będzie aktualizowana wraz ze zmianą konsensusu, oraz wydawane będą suplementy (lub kolejne wersje), przesuwające datę bazową o kolejne pięciolecia. Podsumowując, mapa bazowa Świata B będzie zawierać dane przyrodnicze i inne, wynikające z naukowych przypuszczeń co do sytuacji 20-25 lat w przód.
Mapy opowieści
Na mapę bazową nakładane będą elementy modyfikujące świat, zgodnie z potrzebami danej opowieści.
Mogą to być elementy wielkopowierzchniowe - nakładki pokrywające dużą część mapy, odpowiadające makroprocesom, których rozwój wpływa na kierunek rozwoju opowieści.
Przykład: opowieść zaczyna się gdy społeczność-protagonista musi stawić czoła nagłej zmianie otoczenia, zaburzającej homeostazę.
Gracze mogą wybrać rodzaj tej zmiany, np:
- susza połączona z pożarami, niszcząca znaczny procent ekosystemu;
- epidemia, zabijająca znaczny procent populacji, z zachowaniem (zaniedbanej) infrastruktury;
- wojna, odbierająca swobodę działania i poruszania, wymuszająca migracje i potencjalnie sytuacje obrony koniecznej.
Mapy epizodów i lokacji
Poszczególne epizody będą wymagać specyficznej informacji o otoczeniu, ważnej tylko dla danej opowieści. Szczegółowe mapy osad, ale także np. hierarchii i dynamiki społecznej lub ekosystemów, będą powiązane z mapą ogólną poprzez liknki/markery.
Zjawiska losowe i konsekwencje decyzji
Ze stanu świata oraz z działań graczy mogą wynikać zdarzenia „losowe” - np. dana modyfikacja mapy pociąga za sobą zwiększone prawdopodobieństwo gwałtownych wiatrów, albo decyzja graczy o otwarciu zapory wodnej zmienia stosunki wodne w korycie rzeki. Takie zdarzenia będą wymagały małoskalowych zmian, lub wprowadzenia dodatkowej rundy dla „Gracza Gaia”, żeby mogły zaistnieć i wpłynąć na grę'
Dyskusja